Aantal berichten : 159 Leeftijd : 55 Registration date : 01-04-08
Onderwerp: Cottage Pie do jul 24, 2008 9:54 pm
Shepards Pie-Cottage Pie Recept
Shepards pie is een Ierse boerenmaaltijd die erg makkelijk te bereiden is en enorm smaakvol is. Kortom lekker koken voor de luie donder! Om geimponeerd te worden, moet je het recept uitproberen.
De ingrediënten:
300 gram rundergehakt 1 ui zout en peper naar smaak o.5 vleesbouillonblokje om 200 milliliter bouillon te maken 1 pot doperwtjes met worteltjes van Hak 680 gram (thuis hadden wij uiteraard verse groenten van het land) 1 pak bestaande uit twee zakjes aardappelpuree voor in de oven.(of 600 gram aardappelen en melk voor de puree) 3-4 eetlepels worchester saus scheutje basalmicoazijn naar smaak twee eetlepels verse peterselie optioneel: geraspte kaas
Bereidingswijze: Bak het gehakt en voeg de gesnipperde ui toe. Giet het bouillon erbij en laat even sudderen. Voeg de groenten, zout en peper, worchestersaus, basalmicoazijn en peterselie erbij. Maak de zakjes aardappelpuree klaar volgens aanwijzingen op de verpakking. Giet het groenten- en gehaktmengsel in een ovenschaal. Doe de puree eroverheen. Optioneel wat geraspte kaas erover. Verwarm de oven voor op 180 graden en laat zo'n 30 minuten het gerecht opwarmen totdat er een mooi goudbruin korstje ontstaat. Nu alle heerlijke etensgeuren buitenshuis dwarrelen, is dit de perfecte gelegenheid om de eenzame herder van de overkant uit te nodigen voor een smakelijk dineetje!
sasha
Aantal berichten : 8 Leeftijd : 46 Registration date : 18-06-08
Onderwerp: Re: Cottage Pie ma aug 11, 2008 9:14 am
hallo,
ik heb dit recept eens geprobeerd dit weekend en het was heerlijk en zo simpel!
arend
Aantal berichten : 3 Leeftijd : 64 Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: Cottage Pie ma aug 11, 2008 8:43 pm
hallo monique,
jouw recept heb ik genoteerd, niet veel werk, in een huishouden van 5 personen ben je altijd wel bezig! bedankt! arend
Monique Admin
Onderwerp: Re: Cottage Pie ma aug 11, 2008 9:24 pm
:) Hoi hoi,
Graag gedaan hoor, ik heb het recept van mijn Ierse vriendin gekregen en sinds de dag dat ze het eens voor me gemaakt heeft, ben ik er helemaal weg van! En ja inderdaad Arend voor een gezin van 5 is dit een ideaal potje! Graag gedaan!
little Star
Aantal berichten : 23 Leeftijd : 51 Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: Cottage Pie ma aug 11, 2008 9:42 pm
Hmmm ga k een keer uitproberen...
Monique Admin
Onderwerp: Re: Cottage Pie ma aug 11, 2008 9:53 pm